PARENTS' CORNER

4TH PARENTS' CLUB-12TH JUNE, 2015



3RD PARENTS' CLUB-19TH APRIL, 2015



CHANGING EDUCATION PARADIGMS

This RSA Animate was adapted from a talk given at the RSA by Sir Ken Robinson, world-renowned education and creativity expert and recipient of the RSA's Benjamin Franklin award.

The RSA ( Royal Society for the encouragement of Arts, Manufactures and Commerce) is a 258 year-old charity devoted to driving social progress and spreading world-changing ideas. Its wants to enrich societay through ideas and action.

'We believe that all human beings have creative capacities that, when understood and supported, can be mobilised to deliver a 21st century enlightenment.'



INKNOWATION


Since our childhood we all know how to dream. Asleep and awake. Thanks to the power of our imagination we believe we are capable of achieving anything we can dream of. However, as we grow older we lose this wonderful ability we'll later need to be creative, to innovate, to change our lives and to transform our organizations. We invite you to dare to dream again, to challenge your comfort zone, and to enjoy the pleasure of turning your dreams into reality.
Do you dare to dream?






BILINGUALISM SYMPOSIUM

Katherine Bilsborough, author of Ace! and OUP teacher trainer, participated in the Jornadas Bilingüismo FEC in Madrid leading a practical workshop about the importance of CLIL. She demonstrated lots of great ways to take advantage of the CLIL sections in Oxford University Press coursebooks by focusing on work in groups. Have a look at the video below to see Kath speak about the specific benefits of CLIL for the weaker English student.







Ensenyar ciències en anglès. La superació d'un triple repte



Natalia Maldonado, Pilar Olivares (Temps d'Educació)




 Aquest article planteja que ensenyar ciències en anglès comporta enfrontar-se i superar tres grans reptes per combinar metodologies diferents amb un objectiu comú: la didàctica i els continguts propis de les ciències, les metodologies associades a l'adquisició de llengües i el marc teòric AICLE. Es presenten vuit principis metodològics que ajuden a la superació del triple repte i guien la creació i l'estructuració d'un model de seqüència didàctica. S'expliquen les fases que ha de tenir la seqüència didàctica i s'il·lustren amb exemples concrets d'activitats. Es conclou amb unes consideracions finals que inclouen reflexions, valoracions i apunten línies de recerca







CLIL- CONTENT AND LANGUAGE  INTEGRATED LEARNING

AICLE- APRENENTATGE INTEGRAT DE CONTINGUTS EN LLENGUA ESTRANGERA











2ND PARENTS' CLUB- 4TH APRIL, 2014






  1ST PARENTS' CLUB- 13TH DECEMBER, 2013







VALOR AFEGIT (TV3 A LA CARTA)

"Què ens passa amb l'anglès?"
Ja fa molts anys que se sap que l'anglès fa falta per a tot: per trobar feina, per viatjar, per comunicar-se amb gent d'altres països... Tot i que s'han fet molts esforços, continuem a la cua en el rànquing europeu en domini de l'anglès. Què ens passa? És massa diferent dels nostres idiomes? Tenim algun avantatge pel fet de ser bilingües? Però, sobretot, què podem fer per acabar aprovant d'una vegada aquesta assignatura pendent? 





WHY LET OUR STUDENTS BLOG?


1 comment:

  1. Penso que hem de ser conscients que la generació que puja es trobarà una realitat molt diferent de la nostra quan s'hagin d'incorporar al mercat laboral. L'anglès i les noves tecnologies seran primordials en un bon currículum. Aquests articles són molt interessants.

    ReplyDelete